Otomotiv ve Mimari Filmler Arasındaki Fark Nedir?

Cam Hakkında Her Şey Filmlerin yalnızca otomotiv ve mimari (düz cam) kullanım için geliştirilmesinin ana nedeni, farklı durumlarda farklı cam türleri kullanılması ile ilgilidir. Konutlarda ve binalarda çoğunlukla tavlanmış camlar ve araçlarda ise temperli camlar kullanılmaktadır. 
Tavlı Cam Tavlanmış cam, bazı koşullar altında termal stresten kopabilir. Tavlanmış cam üzerine kurulan tüm renkli filmler, cam üzerindeki bu termal stresi arttırır. Mimari, renkli filmlerin ısı emilme oranı düşürülerek gerilimdeki artış en aza indirilebilir. Emilmeyi azaltmak için, ısı reddini sürdürmek için yansıyan güneş enerjisi arttırılır. Aslında, yansıyan güneş enerjisinin arttırılması, filmin genel ısı reddini arttırır. 
Filmden Cama Grafiğini Kullanın Bununla birlikte, film uygulamasının termal stresi artırabileceği ve camın kırılmasına yol açabileceği koşullar hala vardır. Cam kırılması durumlarını önlemek için Madico, belirli cam türlerinde hangi filmlerin kullanım için onaylandığını gösteren bir "Film to Glass" tablosu yayımlar. Hâlâ sorularınız varsa, Madico'nun teknik mühendisleri tarafından düzenlenen “Glass Assessments” web semineri kaydına göz atın. 
Fayda Olarak Emilim Tavlanmış cama uygulanan mimari filmlerin karşılaştığı emilim sorununun aksine, otomotiv filmleri emilimi kendi yararları için kullanır. Otomotiv cam filmi kurulumları, VLT ve yansıma değerleri ulusal ve uluslararası yasalara uygun olmalıdır. Filmin yansımasının cam filmi yasalarına uymak için en aza indirilmesi gerektiğinden, otomotiv filmleri ısıyı engellemek veya reddetmek için emilim kullanmaya zorlanır. 
Temperli Cam 
Sürücüler (ve film üreticilerinin) faydası için, bir otomobil kazası durumunda güvenlik sağlamak amacıyla otomotiv camlarının da temperlenmesi gerekiyor. Temperli cam, tavlanmış cama kıyasla üstün bir güce sahiptir, bu da onu termal stres kırılmalarına karşı savunmasız hale getirir. Termal stres riskinin ortadan kaldırılmasıyla, cam kırılma riski olmadan enerjiyi emecek şekilde otomotiv filmleri üretilebilir. 
Film Amaçlanan Hedef İçin Kullanılmalıdır Artık otomotiv ve mimari filmlerin neden farklı yapıldığını araştırdığımıza göre, neden sadece amaçlanan uygulama için kullanılmaları gerektiği anlaşılıyor. Özel ihtiyaçlarına en uygun otomobil veya mimari film ürünleri yelpazesiyle müşterilerinizi etkileyin. Madico'nun film portföyünü keşfedin.

Yetkili Bayimiz Olun

0850 888 61 85 info@madico.com.tr

Otomotiv ve Mimari Filmler Arasındaki Fark Nedir?

Tüketiciler ve hatta yeni kurulumcular bile otomotiv cam filmi ile mimari filmler arasındaki farkın gerçekte ne olduğunu merak ediyor. “Evimin camlarından ekstra kalan mimari filmi arabamda kullanamaz mıyım” veya "Konut filmleri kurulumu yapmak isteyen bir otomotiv montajcısıyım, mağazamda bulunan otomotiv cam filmlerinden bazılarını kullanabilir miyim?" diye sorulabiliyor. Basit cevap hayır! Filmlerin neden belirli kullanımlar için üretildiğini aşağıda inceleyelim.

Cam Hakkında Her Şey Filmlerin yalnızca otomotiv ve mimari (düz cam) kullanım için geliştirilmesinin ana nedeni, farklı durumlarda farklı cam türleri kullanılması ile ilgilidir. Konutlarda ve binalarda çoğunlukla tavlanmış camlar ve araçlarda ise temperli camlar kullanılmaktadır. 
Tavlı Cam Tavlanmış cam, bazı koşullar altında termal stresten kopabilir. Tavlanmış cam üzerine kurulan tüm renkli filmler, cam üzerindeki bu termal stresi arttırır. Mimari, renkli filmlerin ısı emilme oranı düşürülerek gerilimdeki artış en aza indirilebilir. Emilmeyi azaltmak için, ısı reddini sürdürmek için yansıyan güneş enerjisi arttırılır. Aslında, yansıyan güneş enerjisinin arttırılması, filmin genel ısı reddini arttırır. 
Filmden Cama Grafiğini Kullanın Bununla birlikte, film uygulamasının termal stresi artırabileceği ve camın kırılmasına yol açabileceği koşullar hala vardır. Cam kırılması durumlarını önlemek için Madico, belirli cam türlerinde hangi filmlerin kullanım için onaylandığını gösteren bir "Film to Glass" tablosu yayımlar. Hâlâ sorularınız varsa, Madico'nun teknik mühendisleri tarafından düzenlenen “Glass Assessments” web semineri kaydına göz atın. 
Fayda Olarak Emilim Tavlanmış cama uygulanan mimari filmlerin karşılaştığı emilim sorununun aksine, otomotiv filmleri emilimi kendi yararları için kullanır. Otomotiv cam filmi kurulumları, VLT ve yansıma değerleri ulusal ve uluslararası yasalara uygun olmalıdır. Filmin yansımasının cam filmi yasalarına uymak için en aza indirilmesi gerektiğinden, otomotiv filmleri ısıyı engellemek veya reddetmek için emilim kullanmaya zorlanır. 
Temperli Cam 
Sürücüler (ve film üreticilerinin) faydası için, bir otomobil kazası durumunda güvenlik sağlamak amacıyla otomotiv camlarının da temperlenmesi gerekiyor. Temperli cam, tavlanmış cama kıyasla üstün bir güce sahiptir, bu da onu termal stres kırılmalarına karşı savunmasız hale getirir. Termal stres riskinin ortadan kaldırılmasıyla, cam kırılma riski olmadan enerjiyi emecek şekilde otomotiv filmleri üretilebilir. 
Film Amaçlanan Hedef İçin Kullanılmalıdır Artık otomotiv ve mimari filmlerin neden farklı yapıldığını araştırdığımıza göre, neden sadece amaçlanan uygulama için kullanılmaları gerektiği anlaşılıyor. Özel ihtiyaçlarına en uygun otomobil veya mimari film ürünleri yelpazesiyle müşterilerinizi etkileyin. Madico'nun film portföyünü keşfedin.

Yetkili Bayimiz Olun

0850 888 61 85 info@madico.com.tr